Tamamen satış odaklı yaklaşım, günümüzde şirketler ve müşteriler arasındaki güven ve sadakat ilişkisini temelden sarsan bir faktör. Özellikle reklam çalışması ve sosyal medya gibi yeni medya kanallarının yaygınlaşmasıyla müşteri yalnızca müşteri olmakla kalmıyor; bir şirketin büyümesini, gelişmesini ve global alanda başarı yakalamasını sağlayan en önemli unsur haline geliyor.
Günümüzde şirketler ürün ve hizmet tasarımlarının tamamını müşteri memnuniyetini baz alan bir sistemle geliştirmeyi amaçlıyor ve buna yönelik çalışmalarla müşterilerle uzun vadede iş birliği kuruyorlar. Bu süreci iyi yöneten şirketler ise hizmet kalitesini artırarak daha kârlı kazançlar elde ediyorlar. Biz de şirket yöneticileriyle ilişkisel pazarlamanın getirilerini ve neden bu yöntemi tercih ettiklerini konuştuk.
Daha Fazlası Eylül-Ekim Sayısında