Türkiye Bankalar Birliği’nin
Kasım 2024 raporunda uzaktan müşteri edinimi süreçlerinin hızla yaygınlaştığı
dikkatleri çekti. Raporda, uzaktan müşteri ediniminin toplam müşteri edinimi
içindeki payının hızla arttığı ve kullanıcıların dijital platformlara yöneldiği
vurgulandı.
2021 yılının Mayıs ayında hayatımıza giren ve bankaların uzaktan başvuru yöntemi ile kimlik tespiti yapmasına ve müşteri edinmesine imkan sağlayan yönetmelik sayesinde banka müşterisi olmak isteyen kişilerin herhangi bir banka şubesine gitmesine gerek kalmıyor. Kişiler seçtikleri bankanın mobil uygulaması üzerinden müşteri temsilcisi ile görüşerek süreci tamamlayabiliyor.
Kullanıcıların dijital kanallara olan yatkınlığının arttığını gözlemlediğimiz bu süreçte, Kasım ayında toplamda 704.155 kişi uzaktan başvuru yöntemi ile banka müşterisi oldu. Ekim ayına göre uzaktan müşteri olanların sayısının %10 arttığı gözlemlendi.
Bu eğilimi destekleyen
HangiKredi, sunduğu kullanıcı dostu çözümlerle sektörde fark yaratmaya devam
etti. Her 4 kişiden biri HangiKredi üzerinden uzaktan banka müşterisi oldu. HangiKredi’nin
başarısı, finansal teknolojilerin kredilerin dijitalleşmesine sağladığı
katkıyla doğrudan bağlantılı. Kullanıcıların kredi karşılaştırma ve başvuru
süreçlerini online olarak kolaylaştıran HangiKredi, 25’ten fazla bankanın
100’den fazla teklifini tek çatı altında sunuyor.
HangiKredi CEO’su Onur Oğuz, elde edilen bu başarıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Kullanıcılarımıza sunduğumuz değer odaklı hizmetlerin bir göstergesi olarak uzaktan müşteri ediniminde %25 gibi yüksek bir pazar payına ulaşarak sektörde lider konumumuzu sürdürmeye devam ettik. Bu başarı, kullanıcılarımızın finansal çözümler arayışında HangiKredi’ye duyduğu güvenin bir sonucu. Özellikle Black Friday alışveriş döneminde kredi ve kredi kartı kullanımındaki artışlar, tüketicilerin bu tür hizmetlere olan ihtiyacını daha da net bir şekilde ortaya koyuyor. HangiKredi olarak bu ihtiyaçlara en hızlı ve etkili şekilde yanıt vermeye devam edeceğiz.”