Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) ve Deloitte
Digital tarafından hazırlanan TÜBİSAD Ekonominin Dönüştürücü Gücü: E-Ticaret
Etki Analizi 2020 raporuna göre, e-ticarete katılan işletme sayısı 2015’ten bu
yana yüzde 42 oranında arttı. Rapora göre, 2020’de Türkiye’de gerçekleşen
e-ticaret harcamalarının toplam tutarı 226 milyar TL. E-ticaret harcamaları
pandemi etkisiyle yüzde 45 oranında büyüdü. Online alışverişlerin yüzde 63’ü
mobil uygulamalar üzerinden yapıldı. Rapor, e-ticaretin tüketici algısına da ışık
tuttu. Tüketicilerin yüzde 41’i sosyal medyanın online alışverişlerde ürün
tercihlerini etkilediğini ifade etti.
İşletmelerin yüzde 63’ü sosyal
medyada reklam yayınladı.
E-ticarette dijital reklamcılığın
önemine vurgu yapan dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su
Gökhan Bülbül, sosyal medya reklamlarının satışlar üzerindeki etkisine şu
sözlerle değindi: “Ticaretin ‘e’ halinin giderek yaygınlaştığı şu günlerde,
işletmelerin tüketiciye dokunma yöntemleri de değişti. Sosyal medya reklamları yayımlayan işletmelerin oranı
yüzde 63’e yükseldi. İşletmeler, ‘sosyal ticaret’ kavramını benimseyerek
sürekli ulaşılabilir olmanın avantajına sosyal medya ile ulaştı. Otomasyon
teknolojisiyle dijital reklam bütçelerinde yüzde 30’un üzerinde tasarruf
sağlayarak tüm paydaşlarımızın hedeflerine daha hızlı ve kolay ulaşmalarını
sağlıyoruz.”
Online satışlar istihdamı yüzde 22
artırdı.
İşletmelerin yüzde 22’si internet satışları için ek
istihdam yarattı. İnternetten satış yapmanın toplam satışlarını artırdığını
belirten işletme oranı yüzde 75. İnternet satışlarının pandemi sonrası artmaya
devam edeceğini öngören firmaların oranı ise yüzde 39. Giyim ürünleri, yüzde 85
oranla online’da en fazla alışveriş yapılan kategori olarak öne çıktı.
Tüketicilerin en çok tercih ettiği e-ticaret kanalı ise yüzde 91 oranla
e-ticaret pazar yerleri oldu.