
Mastercard
Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından yapılan araştırma da tüketicilerin çevre
duyarlılığına sahip olan markalara ilgi duymakla kalmayıp bu konuda çalışma
yapmaları için onları zorladıklarını ortaya koyuyor.
Nakitsiz
toplum idealini geliştirmek için teknolojiler geliştiren Mastercard, bu
teknolojileri daha sürdürülebilir bir dünyanın hizmetine sunmak için pek çok
proje geliştiriyor. Bunlardan biri de Eylül 2021’de kurulan Sürdürülebilirlik
Laboratuvarı.
Mastercard
tarafından yürütülen ve 24 ülkede gerçekleştirilen sürdürülebilirlik araştırması,
pandemi sırasında, tüketicilerin çevrecilik anlayışında belirgin bir artış olduğunu
ortaya koyuyor. Aynı araştırmada ankete katılanların yüzde 54’ü çevre ve sürdürülebilirlik
konularının önemini pandeminin de etkisiyle kavradıklarını belirtirken, yüzde
85’i çevre ve sürdürülebilirlik sorunlarıyla mücadele etmek için kişisel önlemler
almaya istekli olduklarını belirtiyor. Araştırma sonuçları, Türkiye’de de tüketicilerin
benzer bir yönelim içinde olduklarını gösteriyor.
Sonuçlara
göre Türkiye’de toplumun yüzde 86’sının çevre duyarlılığı pandemi sonrasında
artış gösterirken, yüzde 93'ü çevre ve sürdürülebilirlik sorunlarıyla bireysel
mücadele konusunda çaba harcıyor.
Aynı
araştırmada toplumu olumlu anlamda etkilemede sürdürülebilirlik üzerine yürütülen
sosyal medya kampanyalarının önemli rolü olduğu görülüyor. Katılımcıların yüzde
54’ü belgeseller, yüzde 36’sı YouTube içerikleri ve yüzde 33’ü sosyal medya
kanallarında ilgili kampanyalarla karşılaştığını ifade ediyor.