Türkiye’nin dijital müşteri
deneyimi merkezi Turkcell Global Bilgi’nin sunduğu ‘Dijital Yardım Masası’, son
kullanıcının yazılım veya donanım konularında ihtiyaç duyduğu teknik desteği
uçtan uca uzaktan sağlıyor. Uzaktan çözüm modeli ve teknolojisi sayesinde
toplam sorun çözme süresi kısalarak daha az kişiyle sürece müdahale ediliyor ve
böylece yılda yüzde 30’a varan verimlilik sağlanıyor.
Yazılı ve sesli kanallardan
ulaşılabilen Dijital Yardım Masası, yapay zekayla da etkileşim içinde çalışıyor.
Robot yazışma uygulaması sayesinde yazışma analiz ediliyor ve otomasyon
üzerinden uygulamalara bağlanılarak insan eforu gerektirmeyen bir süreç
yönetiliyor. Ayrıca dinleme özelliğine sahip ‘speech to text’ teknolojisi ile telefon
yoluyla sisteme ulaşan kullanıcıyı, ilgili uygulamalara bağlayarak sorunu çözüyor.
Pandemiyle birlikte birçok sektörün
dönüşüme uğradığını, bunlardan birinin de uzaktan teknik destek hizmeti olduğunu
belirten Turkcell Global Bilgi Teknolojik Operasyonlar Genel Müdür
Yardımcısı Cengiz Arslan, “Artan kira
ve ofis maliyetleri sebebiyle; uzaktan yazılım veya donanım desteği gün
geçtikçe daha çok önem kazanıyor. Diğer yandan cihazlardaki sorunu kısa sürede
çözüp işe geri dönebilmek de performans kaybının önüne geçiyor. Son yıllarda
etkisini yakından hissettiğimiz tüm bu dinamikler, Dijital Yardım Masası’nın
tercih edilmesinde yüzde 133 oranında artışa neden oldu” dedi.
Dijital Yardım Masası’nın sunduğu olanaklar hakkında
değerlendirme yapan Cengiz Arslan, “Dijital Yardım Masası’yla çalışanların
bilgisayarlarında yaşadıkları yazılım bazlı sorunlara uzaktan bağlanıyoruz veya
donanım sorunlarına yerinde destek veriyoruz. Uzaktan çözüm teknolojisi
sayesinde toplam çözüm bulma süresi kısalıyor, daha az kişiyle çözüme müdahale
ediliyor ve böylelikle yılda yüzde 30’a varan verimlilik sağlıyoruz. Bunların sonucunda
müşterilerin ve çalışanların memnuniyeti de yüzde 90’a kadar ulaşıyor” dedi.