Yapılan
araştırmalar, çalışanların inisiyatif kullanabildikleri ve daha fazla söz
sahibi olabildikleri işlerde daha verimli olduklarını, deneyimlerini ve
yeteneklerini yeterince kullanamadıkları
işlerde
ise iş tatmininin düşük olduğunu gösteriyor.
Artık
iyice hayatımızın bir parçası haline gelen dijitalleşme ve yapay zekanın rutin
işleri robotlara devretmesi, çalışanların yaratıcılık gerektiren ve duyguların
ön planda olduğu işlere yoğunlaşmasını mümkün kılıyor. Birçok sektörde olduğu
gibi iletişim merkezi sektöründe de robotların gelecekte insanların yerini
alması değil, insanlarla birlikte çalışacağı görüşü ağırlık kazanıyor. Peki bu
birlikte çalışma durumu, iletişim merkezi çalışanlarının rutin işlerin
ağırlığından kurtulup, daha kişiselleştirilmiş deneyim sağlamalarına fırsat
sunacak mı? İletişim merkezi sektöründe bu durum ne kadar mümkün?