İletişim merkezlerinde işgücü katılımı

İletişim merkezlerinde işgücü katılımı

Yapılan araştırmalar, çalışanların inisiyatif kullanabildikleri ve daha fazla söz sahibi olabildikleri işlerde daha verimli olduklarını, deneyimlerini ve yeteneklerini yeterince kullanamadıkları işlerde ise iş tatmininin düşük olduğunu gösteriyor.

Artık iyice hayatımızın bir parçası haline gelen dijitalleşme ve yapay zekanın rutin işleri robotlara devretmesi, çalışanların yaratıcılık gerektiren ve duyguların ön planda olduğu işlere yoğunlaşmasını mümkün kılıyor. Birçok sektörde olduğu gibi iletişim merkezi sektöründe de robotların gelecekte insanların yerini alması değil, insanlarla birlikte çalışacağı görüşü ağırlık kazanıyor. Peki bu birlikte çalışma durumu, iletişim merkezi çalışanlarının rutin işlerin ağırlığından kurtulup, daha kişiselleştirilmiş deneyim sağlamalarına fırsat sunacak mı? İletişim merkezi sektöründe bu durum ne kadar mümkün?

BU YAZIYI DERGİDE OKU