İşveren markaları çalışanlara “iş”ten fazlasını sunuyor

İşveren markaları çalışanlara “iş”ten fazlasını sunuyor

İlk olarak 90'lı yıllarda insan kaynakları ve iş dünyası tarafından kullanılmaya başlayan "İşveren markası" (employer branding) terimi, son on yıl içinde işletmelerin gündeminde daha çok yer almaya başladı. İşverenin mevcut ve potansiyel çalışanları üzerinde bıraktığı izlenimi ifade bu tanımlama, işe alım süreçlerini, stratejilerini, çalışanların bağlılığını ve işyeri kültürünü etkileme noktasında büyük bir rol oynuyor.

İşveren markaları, rekabetçi bir iş piyasasında, en iyi yetenekleri çekmek ve elde tutmak gibi kritik bir gücün yanı sıra, yaratıcılık ve inovasyon yetenekleri teşvik edilmiş, motive, işine bağlı bir çalışan profilinin sağladığı iş verimliliğine sahip olma ayrıcalığını da elinde bulunduruyor.

BU YAZIYI DERGİDE OKU