23 sektörde işler Turkcell Global Bilgi’nin robotlarına emanet

23 sektörde işler Turkcell Global Bilgi’nin robotlarına emanet

Turkcell Global Bilgi’nin rutin işleri insana ihtiyaç duymadan yapan ‘dijital çalışan’ı Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), operasyon süreçlerini kolaylaştırdığı sektörlerin sayısını artırmaya devam ediyor. Turizmden tekstile, finanstan lojistiğe hizmet verdiği sektörü 23’e çıkaran robotlar, 2023’ün ilk yarısında sadece telekom sektöründe 219 kişinin vakit alan işlerini yaptı, 231 bin 413 saat tasarruf sağladı. Zaman alan işlerin RPA’e emanet edilmesiyle ise çalışanlar katma değerli işlere ve yetkinliklerini geliştirmeye daha çok zaman ayırabildi.

Robotların varlık gösterdiği diğer sektörler ise sırasıyla havacılık, bankacılık ve finans, mağazacılık ve perakende, e-ticaret, araç kiralama ve satış, sigorta, enerji, dijital TV, hızlı tüketim, beyaz eşya, tesis yönetimi oldu. RPA teknolojisinin kullanıldığı 23 sektörde 6 ayda toplam 350 bin saate yakın bir tasarruf sağlandı.

Turkcell Global Bilgi’nin robotları en çok backoffice süreçleri, operasyonel raporlama, takip-talep ve şikâyet yönetimi ile finans ve insan kaynakları departmanlarının iş süreçlerinde kullanıldı. Bunlarla birlikte robotlar regülatif uyum gerektiren süreçlerde de aktif olarak yer aldı.

Turkcell Global Bilgi’nin Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kendirci, şunları söyledi: “Şirketlere yapay zekâ ve robotik süreçlerin faydasını gösterdikten sonra kaygıları ortadan kaldırdık. Eğitimlerimizle müşterilerimize kendi süreçlerini tasarlamaları için cesaret veriyoruz. Şirketlerin kendi çalışanlarının Robot tasarlamaya başlaması ile kişisel gelişimlerine RPA tasarımı, Süreç optimizasyonu gibi yeni yetenekler ekleyebildiğini, bunun da insan kaynakları açısından hem şirket içi gelişim hem de kişisel kariyer gelişimi adına faydalar sağladığını gördük. RPA teknolojisinin sadece işlerin otomasyona bağlanması dışında kişisel gelişim anlamında da çalışanlara büyük fayda sağlayan bir teknoloji.”