Turkcell Global Bilgi’nin rutin işleri insana ihtiyaç duymadan yapan ‘dijital
çalışan’ı Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), operasyon süreçlerini kolaylaştırdığı
sektörlerin sayısını artırmaya devam ediyor. Turizmden tekstile, finanstan
lojistiğe hizmet verdiği sektörü 23’e çıkaran robotlar, 2023’ün ilk yarısında sadece
telekom sektöründe 219 kişinin vakit alan işlerini yaptı, 231 bin 413 saat
tasarruf sağladı. Zaman alan işlerin RPA’e emanet edilmesiyle ise çalışanlar katma
değerli işlere ve yetkinliklerini geliştirmeye daha çok zaman ayırabildi.
Robotların varlık gösterdiği diğer sektörler ise sırasıyla havacılık,
bankacılık ve finans, mağazacılık ve perakende, e-ticaret, araç kiralama ve
satış, sigorta, enerji, dijital TV, hızlı tüketim, beyaz eşya, tesis yönetimi oldu.
RPA teknolojisinin kullanıldığı 23 sektörde 6 ayda toplam 350 bin saate yakın
bir tasarruf sağlandı.
Turkcell Global Bilgi’nin robotları en çok backoffice
süreçleri, operasyonel raporlama, takip-talep ve şikâyet yönetimi ile finans ve
insan kaynakları departmanlarının iş süreçlerinde kullanıldı. Bunlarla birlikte
robotlar regülatif uyum gerektiren süreçlerde de aktif olarak yer aldı.
Turkcell Global
Bilgi’nin Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kendirci,
şunları söyledi: “Şirketlere yapay zekâ ve robotik süreçlerin faydasını
gösterdikten sonra kaygıları ortadan kaldırdık. Eğitimlerimizle müşterilerimize
kendi süreçlerini tasarlamaları için cesaret veriyoruz. Şirketlerin kendi
çalışanlarının Robot tasarlamaya başlaması ile kişisel gelişimlerine RPA
tasarımı, Süreç optimizasyonu gibi yeni yetenekler ekleyebildiğini, bunun da
insan kaynakları açısından hem şirket içi gelişim hem de kişisel kariyer
gelişimi adına faydalar sağladığını gördük. RPA teknolojisinin sadece işlerin
otomasyona bağlanması dışında kişisel gelişim anlamında da çalışanlara büyük
fayda sağlayan bir teknoloji.”