
Çalışanların karşılaştığı yazılım ve
donanım sorunlarına uzaktan teknik destek sunan Turkcell Global
Bilgi’nin kurumsal müşterilerine sunduğu ‘Dijital Yardım Masası’ hizmetiyle; telekomünikasyondan üretime,
sigortadan e-ticarete kadar pek çok farklı sektördeki firmalar iş süreçlerini hızlandırırken,
maliyetlerini azaltıyor, iş verimliliğini artırıyor. Uzaktan çözüm teknolojisiyle ‘toplam
çözüm bulma süresi’ %30’a varan oranda kısalıyor.
Yaşanabilecek aksaklıklar Turkcell
Global Bilgi’nin proaktif çözümleri ile önleniyor. Kullanıcının cihazına
önceden kurulan otomasyon yazılım, sorunu kullanıcıdan daha önce görerek çözüme
kavuşturuyor. Böylece çalışanın oluşan sorunlar nedeniyle iş süreçleri
kesintiye uğramıyor ve bu durum müşterilerin ve çalışanların memnuniyetinin
%90’a ulaşmasını sağlıyor.
Yazılı ve sesli kanallardan da
ulaşılabilen Dijital Yardım Masası, yapay zekayla da etkileşim içinde
çalışıyor. Sistemdeki robot yazışma uygulaması sayesinde; yazışma analiz
ediliyor ve otomasyon üzerinden uygulamalara bağlanılarak insan eforu
gerektirmeyen bir süreç yönetiliyor. Ayrıca dinleme özelliğine sahip ‘speech to
text’ teknolojisiyle telefon yoluyla sisteme ulaşan kullanıcıyı, ilgili
uygulamalara bağlayarak sorunu çözüyor. Dijital Yardım Masası’nda kullanıcılara
mobil cihaz desteği de sunuluyor.
Sundukları
Dijital Yardım Masası hizmetiyle ilgili konuşan Turkcell
Global Bilgi Teknolojik Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Arslan, “Dijitalleşmeyle ve
uzaktan çalışmayla işler hızlanınca pek çok sektörde dijital teknik destek ve
çözüm ortağı arayışı da arttı. Şirketler artan teknik destek ihtiyaçları için
dijital çözümlere yaklaştı. Öte yandan zamanının kıymetini bilen çalışanlar ise;
teknik sorunlardan doğabilecek performans kaybı yaşamak istemiyor, bu sorunları
çabucak çözmek istiyorlar. Bu istek ve ihtiyaç, Turkcell Global Bilgi’nin ‘eşsiz
dijital müşteri deneyimi yaşatmak’ vizyonuyla da birebir örtüşüyor. Bu vizyon
ve güçlü bir dijital altyapıya sahip olmamızın da verdiği destek ile müşterilerimize
çok kısa sürede çözümler sağlayan dijital hizmetler sunuyoruz. Bunlardan biri
olan Dijital Yardım Masası hizmetimizle; müşterilerimizin çözüm oranını sadece
ilk 6 ayda %40 arttırırken, iş süreçlerinin kesintisiz işlemesini sağlayarak
hem operasyonel hem de ticari fayda sağladık” dedi.