Müşteri deneyiminde "Mor İnek" stratejisi

Müşteri deneyiminde "Mor İnek" stratejisi

Günümüz tüketicileri, ihtiyaç odaklı bireylerden istek odaklı müşterilere dönüştüler. Tüketicilerin giderek artan duygusal tatmin, çeşitlilik, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik gibi beklentileri, müşteri deneyimini fiyat ve performansın tekelinden çıkardı. Artık tüketicilerin markalar ile kurduğu bağ; fiyat, kalitenin ötesinde değer odaklı bir zemine oturuyor.

 

Ürün ve hizmetlerin giderek birbirine benzemeye başladığı bir dünyada, müşteri deneyimi öne çıkan rekabet alanı haline geldi.  Ancak sürdürülebilirlik için, mutlu müşteriler yaratmak da artık tek başına yeterli değil.

 

Müşteri Deneyimimin Mor İneği olmak, iletişim kanallarının çeşitlendiği, müşteri etkileşiminde teknolojinin sağladığı esnekliğin sayısız inovasyon fırsatı sunduğu çağımızda çok daha kolay gibi görünse de, markalar için oldukça karmaşık bir sürece dönüşebiliyor. Gelecek dönemin, müşterilerine eşsiz ve özgün deneyimler yaşatmak için rekabet eden şirketlerin mücadelesine sahne olması bekleniyor.

BU YAZIYI DERGİDE OKU