Perakende sektörü son yıllarda olağanüstü bir dönüşüm yaşıyor. Perakende
mağazalarını ziyaret etmek veya çevrimiçi satın almaktan ödeme yöntemlerine,
kişiselleştirilmiş pazarlama yöntemlerinden, Pazar yerlerindeki ürünleri
listelemeye kadar tüm süreçler hızla dijitalleşirken, 10 yıl öncesine göre
perakende sektörü dijitalleşmeyi en yoğun hissettiğimiz alanlardan biri haline
geldi.
Kişiselleştirilmiş etkileşimlere yönelik talebin ve memnuniyetin artması, karlı bir büyüme için teknoloji yatımlarını zorunlu hale getirdi. Artık perakende liderleri, süreçleri kolaylaştırmak, maliyetleri azaltmak, müşteri deneyimini iyileştirmek ve verimliliği artırmak için yapay zekâ ve veri Analitiği gibi çığır açıcı teknolojilerden daha yüksek oranda yararlanıyor. Dijital dönüşüm perakende sektöründe devrim yaratırken, veri ve ileri teknolojilerden aldığı güçle yeni dinamikler yaratmaya hazırlanıyor.