İşgücü yönetimi, işletmelerin en değerli varlıkları olan
çalışanlarını etkili şekilde yönetmelerine yardımcı olan bir dizi süreci
kapsıyor. Ancak günümüz işletmeleri için sadece insanları yönetmenin ötesinde,
maksimum verimlilik ve üretkenliğe ulaşmak üzere iş gücü operasyonlarının yönetilmesi
büyük önem taşıyor. Çalışanları planlamak, zaman ve işgücü maliyetlerini
yönetmek, talebi tahmin etmek, iş yasalarına uygunluğu sağlamak ve üretkenliği
artırmak gibi süreçleri içeren iş gücü yönetimi, özellikle çalışan sayısının
yoğun olduğu sektörlerde daha kritik bir öneme sahip.
İş
gücü yönetimi çözümleri, işgücü yoğun sektörlerden biri olan iletişim merkezleri
için de her zaman vazgeçilmez oldu. Ancak 2020 yılının ardından yaşananlar ve
hibrit çalışma modelinin ağırlık kazanmasıyla, dünyanın her yerindeki iletişim merkezleri
ve sistem entegratöleri işgücü planlama çalışmalarını yeniden düzenlemek
zorunda kaldı.