CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu: “Kusursuz müşteri deneyimi yönetiminde, çağrı merkezi sektöründen birikimlerini paylaşmalarını ve müşteri yolculuğuna katkı vermelerini bekliyoruz.”
“Türkiye, pandemiyle birlikte market ve gıda alışverişinde dijitalleşmeyi
sevdi.”
·
Türkiye’deki perakende sektörünün durumunu diğer ülkelerle
karşılaştırdığınızda ne gibi değerlendirmeler yapabilirsiniz?
Bugün
birçok ülkede kapanma süreçleri, perakendenin işleyişinde değişiklik oluşturdu.
Türkiye perakende sektörü, pandemiye karşın çalışmaya devam ederken
hizmetlerini dijital platformlara taşıyarak çözüm sunan ülkeler arasında yer
alıyor. Artık müşteri, ihtiyacını çoklu kanallar üzerinden erişim sağlayarak
karşılamak istiyor. Türkiye, bu konuda çözüm sunabilen ve iç piyasadaki ekonomi
çarklarının dönmesini sağlayabilmesiyle öne çıkıyor.
·
Pandemi döneminde perakende sektörü nasıl etkilendi?
Koronavirüs pandemisi, hemen her ülkede tüm sektörleri olumsuz etkilemiş olsa da perakende sektörü, durmadan çalışmaya devam eden birkaç sektörden biri oldu. Yalnızca marketler değil, buna bağlı olarak lojistik, müşteri ilişkileri vb. alt sektörler de süreçlerine devam ettiler. Burada en önemli yenilik dijitalleşmenin önemi ve tüketicinin hızla değişen alışkanlıkları oldu. Türkiye, dijitalleşmeyi perakendeye hızla uyarlayabilen ve hizmetleri kesintisiz bir şekilde sunabilen ülkeler arasında üst sıralarda yer alıyor.
CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu Röportajının Devamı Temmuz Ağustos Sayısında