Netflix, Amazon ve Spotify gibi
markaların popülerliği sık sık inceleme konusu olarak karşımıza çıkar. Bu
markaları güçlü kılanın, kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi ve
geliştirdikleri güçlü müşteri ilişkileri olduğunu biliyoruz. İşte burada veri bilimi devreye giriyor. Kurumlar,
ürün ve hizmetlerini geliştirerek verileri rekabet avantajına dönüştürmek
amacıyla veri bilimine başvuruyorlar.
Biz de şirket yöneticilerine, veri bilimi
stratejilerine hangi aşamalarda ihtiyaç duyduklarını, onu tüm iş süreçlerine
başarılı bir şekilde entegre etmek için izledikleri adımları ve en çok
hangi aşamalarda zorlukların ortaya çıktığını sorduk.
Öte yandan, veri bilimi ile iş yapışı kolaylaştıran uygulamaların devamlılığı ve ticari faaliyetlerin aksamaması hedeflenirken müşterilerin kişisel verilerinin korunması da zorunlu bir durum. Bu nedenle, KVKK ile başlayan süreçte müşteri ilişkileri için yeni bir yol haritası oluşturmak zorunda kalan şirket yöneticilerine KVKK’nın, kampanya yönetimlerinde uyguladıkları veri bilimi projelerini nasıl etkilediğini de sorduk.
Müşteri İlişkilerinde Veri Bilimi Hakkında Daha Fazlası Temmuz Ağustos Sayısında