Yaratıcılık & Inovasyon-İletişim Merkezleri ve GİG Ekonomi

Yaratıcılık & Inovasyon-İletişim Merkezleri ve GİG Ekonomi

‘’Evden çalışma’’ yeni başlayan bir iş yapış modeli değil. Dijital dünyanın getirisi ve son bir yılda yaşanan hızlandırılmış dönüşüm GIG ekonomilerinin derinliğini artırdı, daha da artıracak şekilde görünüyor. 

Dünyanın geçirdiği dijital evrim ile iş yapış şekilleri ve prosesleri de büyük bir değişim yaşıyor. Bu noktada online platform aracılığı ile bireylerin herhangi bir kuruma bağlı olmadan kendi işlerinde çalışmasına dayalı yeni nesil ekonomi olan GİG (Serbest zamanlı çalışma modeli) özellikle dijital temelli iş modelleri için esneklik ve mobilite sağlaması açısından büyük bir kolaylık sağlıyor. GİG ekonominin bir parçası olarak teknolojinin sunduğu imkanlarla iletişim merkezleri, zaman ve mekândan bağımsız çok daha hızlı ve interaktif hale geliyor. Türkiye ve dünyada iletişim merkezlerinin geçirdiği dijital dönüşüm, iş kaybının önüne geçerek süreçlerin devam etmesini sağlayacak. Bunun yanı sıra iş sürekliliği planları, iş güvenliği ve bilgi güvenliği gibi konular daha fazla önem kazanacak. Aynı zamanda iletişim merkezlerinin GİG ekonomi modeline entegrasyonu için özel alt yapı çözümlerine yatırım artacak.

Peki Faruk Eczacıbaşı’nın ‘’Tek Atımlık İşler Ekonomisi’’ diye nitelendirdiği GIG Ekonomisi için fırsatlar ve olası krizler neler olabilir? Evden çalışmanın bir adım ötesine geçen bu yapıya biz ne kadar hazırlıklıyız? Bu sayımızda işte bu sorulara yanıtlar aradık.


GİG Ekonomi Hakkında Daha Fazlası Mart Nisan Sayısında

BU YAZIYI DERGİDE OKU