E-ticarette mobil dönem

E-ticarette mobil dönem

Dijitalleşme tüm dünyada tüketim alışkanlıklarına şekil verirken, mobil cihazlar bu etkileşimin merkezinde yer almaya devam ediyor. Son yıllarda cep telefonu ve tablet kullanımının masaüstü/laptop kullanımının önüne geçmesi ve tüketicilerin ürün ve hizmetlere ulaşmak için mobil cihazları tercih etmesi, m-ticaret kavramını gündeme getirdi.  Mobil cihaz kullanım oranının artması ile birlikte web tabanlı uygulamaların yerini alan mobil uygulamalar, e-ticaret şirketlerinin öncelikli kanalı konumuna geldi. 

Pazarlama stratejilerinden, ödeme yöntemlerine kadar tüm katmanları içeren m-ticaret, alışveriş sürecinin her aşamasını mobil deneyime uyumlu bir şekilde yeniden tasarlamayı gerektiriyor. Görsel tasarımı, hızı, sayfa deneyimi, ödeme yöntemi, alışverişin en az adımla tamamlanması, satış sonrası hizmet ve iletişim kanallarının doğru yönetilmesi gibi satın alma yolculuğundaki tüm adımların titizlikle ele alınması önem taşıyor.

Günümüzde e-ticaretin %70’den fazlasının mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiği düşünüldüğünde bu alana yapılan yatırımların önemi daha fazla ortaya çıkıyor.

BU YAZIYI DERGİDE OKU