Dijitalleşme
tüm dünyada tüketim alışkanlıklarına şekil verirken, mobil cihazlar bu
etkileşimin merkezinde yer almaya devam ediyor. Son yıllarda cep
telefonu ve tablet kullanımının masaüstü/laptop kullanımının önüne geçmesi ve
tüketicilerin ürün ve hizmetlere ulaşmak için mobil cihazları tercih etmesi,
m-ticaret kavramını gündeme getirdi. Mobil cihaz kullanım oranının
artması ile birlikte web tabanlı uygulamaların yerini alan mobil uygulamalar, e-ticaret şirketlerinin öncelikli kanalı
konumuna geldi.
Pazarlama
stratejilerinden,
ödeme yöntemlerine kadar tüm katmanları içeren m-ticaret, alışveriş sürecinin
her aşamasını mobil deneyime uyumlu bir şekilde yeniden tasarlamayı
gerektiriyor. Görsel tasarımı, hızı, sayfa deneyimi, ödeme yöntemi, alışverişin en az adımla tamamlanması, satış sonrası hizmet ve iletişim
kanallarının doğru yönetilmesi gibi satın alma yolculuğundaki tüm
adımların titizlikle ele alınması önem taşıyor.
Günümüzde e-ticaretin %70’den
fazlasının mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiği düşünüldüğünde bu
alana yapılan yatırımların önemi daha fazla ortaya çıkıyor.